În ultimul an, tot mai mulți români s-au confruntat cu probleme legate de facturile la utilități, fie că au fost facturi exorbitante, greșite sau emise cu întârziere, așa cum s-a întâmplat în cazul clienților Hidroelectrica. Un român a relatat pe platforma Reddit o experiență neplăcută legată de factura la gaze.
Conform povestirii sale, nu a primit factura la gaz din luna decembrie, iar recent i s-a sistat furnizarea. Pentru a fi reconectat și a beneficia din nou de serviciul de gaze, acesta trebuie să plătească 1.600 lei.
Românul a cerut sfaturi pe Reddit de la persoane care au trecut printr-o situație similară. A dezvăluit că un necunoscut a solicitat online primirea facturilor prin e-mail, iar acesta primea facturile în locul său. La sediul furnizorului i s-a spus că trebuie să achite suma și nu au putut oferi o soluție.
Utilizatorii platformei Reddit au oferit sfaturi. Unul dintre ei a recomandat ca, în viitor, să ceară orice în scris, pentru a evita astfel de situații. Un alt utilizator l-a sfătuit să depună o plângere la ANRE, deoarece furnizorul ar fi trebuit să verifice identitatea persoanei care a solicitat facturile online. Dacă românul nu a făcut acea cerere, responsabilitatea ar reveni furnizorului, datorită lipsei de diligență în verificarea identității persoanei respective.